marți, septembrie 06, 2011

Grădiniţisme sau cum am învins IDR-ul (sistemul)

Mih e înscris la o grădiniţă de stat şi ar trebui să începem pe 12 septembrie. Program scurt că deocamdată avem bunică disponibilă în dotare. Sperăm să meargă. Dacă nu am zis că ne vom adapta/căuta altceva, etc.
Săptămâna trecută trec pe-acolo şi găsesc pe uşă o listă MARE de controale medicale de făcut.
Copil:
- fişă medicală
- aviz epidemiologic
- exsudat
- examen copro
- IDR
Parinti:
- Wasserman (analiza de sânge pt sifilis !!!!)
- radiografie pulmonara
Bun, noi ca noi. Le-am facut. Deşi nu sunt sigură că am înţeles pe deplin raţiunile pentru care m-am iradiat şi înţepat inutil.
Dar la copil dacă pot să le înţeleg pe primele 4, m-am blocat complet la a 5-a. Că am inţeles ca testul IDR se face ca să fie depistata infectia cu Mycobacterium tuberculosis şi implică înţepătură în antebraţ şi aşteptat 72h să se vadă reacţia. Ori de ce să înţep eu copilul când el e vaccinat BCG în maternitate (ca presupun toţi picii de vârsta lui)? Posibil să îmi scape ceva dar pe cine am întrebat nu m-a lămurit şi nici convins să îl fac.
După două drumuri confuze la Policlinică, am mai făcut unul la grădi să le expun absurditatea situaţiei şi să le comunic protestul meu. Şi am stabilit că se va scrie în fişă că are vaccinul şi basta.
Uf!

19 comentarii:

  1. oau ce de ace:(.
    Asa se cere la stat mereu? Ca noua la particulara ne-au cerut doar primele patru. IAr la parinti nimic...
    Anyway, bafta la gradi, un inceput lin si fara gropi:)
    PS: cand lipseste dupa boala sau alte absente, ce analize trebuie ca sa-l primeasca? tot alea?

    RăspundețiȘtergere
  2. @roxana: habar n-am daca asa se cere mereu si nici forta sa mai investighez, o colega care are fetita in grupa mare la alta gradi de stat nu a dus niciodata pina acum asa ceva, or fi innebunit astia unde e fi-miu, nu stiu ce sa mai zic. Sincer, n-am mai avut putere sa intreb cum se intimpla la absente, cam zis ca aflu ulterior ca erau prea multe :(.
    Multumim de urari. Eu cam am emotii. El ma tot intreaba cind mergem la gradi. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La noi inceputul a fsot fooarte usor, hai mami la gradi, pa pa..d-astea. Fara plans, fara chin.
    Ee..acu, dupa 3 saptamani, m-am trezit ca imi zice dimineata ca ea vrea acasa ,nu la gradi:d.
    Deci se poate sa-i apuce si pe traseu..

    RăspundețiȘtergere
  4. offf,nu-mi place ce aud, mi-e teama ca si Mih va zice asa, ca are si el umori... dar trebuie sa trecem si prin asta, nu?

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor, fruntea sus, ca ati trecut voi prin altele mai grele! ;) O sa fie bine, o sa vedeti! :) Trec toate ca prin farmec!

    RăspundețiȘtergere
  6. mersi de incurajari, gabi! nu vreau sa zic ca e o tragedie, doar incercarile cumva inevitabile in lumea in care traim.

    RăspundețiȘtergere
  7. am inteles :D... dar stiu ca doare orice lacrima pe care o varsa... mai ales atunci cand le varsa dupa tine....

    RăspundețiȘtergere
  8. Ţie măcar ţi-au explicat ceva. Mie, pt creşă, directoarea mi-a spus aşa: "analize de sifilis şi plămâni pentru părinţi, şi analize de scaun bebe". Am cerut detalii, dar am primit un răspuns sec: "clasicele analize de scaun". A trebuit să pun 1001 întrebări ca să aflu cât de cât ceva. Şi tot nu sunt lămurită... Aşa că aştept săptamâna viitoare să mai dau o fugă la grădi să văd în ce toane o găsesc pe doamna directoare...

    RăspundețiȘtergere
  9. pardon, să dau o fugă la creşă.. mă grăbesc cu grădi :))

    RăspundețiȘtergere
  10. La gradi nu prea mi-a explicat nimeni, am investigat eu ca sa imi dau seama ca inseamna lista respectiva si apoi m-am mai luminat un picut vorbind cu pediatra. Pe de alta parte, lista cu primele 4 pt copil mi se pare cumva logica si ok si in interesul tuturor...
    Bafta si voua! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt medici care inca nu sau modernizat, si mai cer tot felul de aberatii, sa ezi cand iti cere analize petnru ca 3 zile ati fost la gradinita chiar daca nu a fost bolnav.
    Parerea mea este ca un aviz medical ar fi suficient, iar medicul de familie sa decida daca este cazul unor investigatii suplimentare.

    RăspundețiȘtergere
  12. da, si eu cred ca unii medici inca traiesc in alte vremuri. dar pina la urma nu mi s-a parut foarte grav ca au verificat exsudatul si examenul copro ca ma gindesc ca asa exista mai putine sanse poate sa ia ceva unii de la altii... Nu mi-e foarte clara insa legatura cu sifilisul parintilor insa :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristina: "clasicele analize de scaun" sunt coprocultura si coproparazitolog. Vezi ca trebuie doua recipiente separate cand le duci la laborator. Eu n-am stiut si n-a fost bine:D.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Roxana: la noi la gradi scria "examen coproparazitologic" si deci eu nu am subinteles si "coprocultura" care stiam ca e o analiza separata... va zic luni daca am ghicit bine sau iara ma plimb pe la laboratoare :) si pt coprocultura.

    RăspundețiȘtergere
  15. Kamelia, pai daca atat mentiona, atat faci:).
    Dar Cristinei inteleg ca nu i s-a spus clar, de aia am bagat ambele analize, ca astea sunt cele doua "clasice"
    Abia astept sa vii cu povesti de la gradi:)

    RăspundețiȘtergere
  16. Stiu ca BCG-ul a lispsit din spitale o vreme si o "generatie" de nou-nascuti a iesit din spitale nevaccinata (daca nu cumva au avut parintii bani sa cumpere vaccinul din strainatate) - poate de aceea?

    RăspundețiȘtergere
  17. Da, mi-a atras si mie o colega atentia asupra lipsei din spitale intr-o perioada si am zis ca asta ar fi singura explicatie logica...

    RăspundețiȘtergere
  18. La ce cresa? Si mie mi s-a cerut IDR si nu-i vad rostul.Chiar nu stiu ce sa fac si cum sa rezolv

    RăspundețiȘtergere
  19. Noi am fost la gradinita Albinuta din Floreasca. Intre timp am aminat :)

    RăspundețiȘtergere