joi, mai 09, 2013

Veşti proaste via ORL

Cele trei amigdalite bifate din ianuarie şi până acum (una ciudată fără temperatură dar cu amigdalele foarte inflamate, una cu temperatură mare şi una cu temperatură nu foarte mare) plus dificultăţile de respiraţie în somn, mai ales în timpul respectivelor amigalite (până la apnee într-unul din episoade) ne-au făcut să vedem în ultimele luni 4 ORL-işti.

În ianuarie când ne-am îngrijorat că era înfundat la nas şi nu îi trecea iar noaptea nu putea să respire, am ajuns la ORL şi a urmat descoperirea amigdalelor mărite (până aproape de linia mediană) plus polipi.
Amigdalele s-au mai retras însă au rămas mari şi la umătoarele două infecţii s-au mărit din nou şi iar au pus probleme de respiraţie în somn.

În ultima lună am văzut şefii de secţie ORL de la principalele două spitale de copii din Bucureşti, ambii recomandaţi din diferite părţi.
Unul ne-a spus: adenoidectomie (polipi) dar probabil apoi nu vom scăpa nici de operaţie la amigdale, măcar una de micşorare.
Al doilea a fost şi mai radical: adenoamigdalectomie, adică tăiat şi polipi şi amigdale. Indicaţia pentru măsura asta radicală ar fi că de fapt amigdalele sunt cele care îl împiedică să respire, prin volumul pe care îl au... Ceea ce are sens.

Cât despre urgenţa intervenţiei, ne-au lăsat să o decidem cumva noi funcţie de evoluţia viitoare:  infecţii şi felul în care respiră în somn.

Noi de fapt nu am vrea să îi tăiem nimic dar nici nu putem risca să îl ţinem aşa dacă nu respiră bine sau dacă mai face infecţii.

Pediatrul de la Medlife la care am ajuns din aprilie şi care îmi inspiră încredere ne-a dat speranţe că, în general, problemele cu amigdalele se cam rezolvă de la sine după şase ani...
ORL-istul zice însă că nu există o predictibilitate dovedită privind evoluţia lor. Adică ar putea şi să se rezolve de la sine şi să nu se rezolve de la sine...

Ştiu că unii au probleme mai mari, dar pe mine decizia cu o operaţie sub anestezie generală mă sperie. Plus decizia cu pe mâna cui îl laşi şi cu ce procedură (că şi aici e o mare discuţie). Of.

Alte simptome de îngrijorare nu sunt: nu pare să aibă retard în creştere (dimpotrivă, la ultima vizită pediatrul ne-a spus că are şi greutatea şi înălţimea pentru 5 ani şi 6 luni) şi nici nu se trezeşte obosit sau cu dureri de cap, semn că nu ar dormi bine. Dimpotrivă, debordează de energie de pe la 8 fără 10 chiar şi în vacanţă :D.

18 comentarii:

  1. of, nasol..
    mai eu am oroare de operatii asa radicale la varsta asta. Adica nu stiu ce as face daca as fi in situatia asta cu Andreea, dar cred ca as mai astepta. Cred:d.
    Am vazut o data un dr la tv care spunea ca de cele mai multe ori operatiile de polipi si amigdale se fac mult prea repede si ca este posibil ca problemele sa se fi rezolvat in timp...
    E adevarat ca pana la 6 ani mai e, dar poate macar pana la toamna-iarna..Vezi cum e peste vara si poate puteti amana interventia.
    Sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ooo, si eu am o mare oroare de operatii. de orice fel.
      nici noi nu vrem sa ne grabim, dimpotriva. din cauza asta am vrut sa auzim si un al doilea, al treilea, al patrulea ORL-ist. Si am ajuns si la vreo doi din cei mai vestiti in urbe in scopul asta.
      Pe de alta parte, imi reprosez sa nu cumva sa amin si sa ii creez alte complicatii mult mai grave decit ar fi operatia asta. ca din pacate e si aici o lista. deci nu stiu.

      Ștergere
  2. Poate ca medicii recomnada prea repede varianta chirurgicala pentru ca este cea mai usoara, asta e senzatia mea despre medicii romani.
    Multa sanatate Mihului frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea sa o recomande prea usor, ne-am gandit si noi la asta. Dar va trebui sa ne multumim cu cei romani, altii nu avem.
      Dar dupa ce auzi 1, 2, 3, 4 ORL-isti care iti spun cam acelasi lucru, incepi sa iti pui intrebari.
      Niciunul nu ne-a spus ca trebuie taiat imediat (inteleg ca sunt situatii in care indicatia este pentru interventie imediata) insa toti ne-au lasat sa intelegem ca nu prea vom scapa. Unii mai ferm decit altii...

      Ștergere
  3. Sa stii ca eu am suferit tare copil fiind din cauza amigdalelor. Ale mele sunt un pic mai mari din nastere. Si am avut "n" episoade urate, de nu mancam cate o saptamana, cu antibiotic si alte cele.
    Ai mei nu s-au decis sa mi le scoata. Le am si acum si nu mai mai durut gatul de nici nu mai tin minte. Dar tin minte din copilarie cat de urate mi se pareau episoadele de amigdalita.
    Eu zic sa vedeti daca se mai repeta si cat de dese si urate devin. Poate scapa si Mihu vostru cu ele intregi.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si eu si taica-su avem antecedente cu amigdalite repetate in copilarii dar si la noi s-au rezolvat cu virsta.
      Din pacate la el pun si dificultatile de respiratie.
      Ne mai dam ceva timp, am vrea foarte mult sa i le salvam. Daca se poate.

      Ștergere
  4. CAmelia, http://hrana-vie.blogspot.co.at/2013/02/artroza-artrita-reumatismul.html, aici e in articol vorba si despre polipi si amigdale si ai linste link-uri catre alte articole, poate te ajuta cu ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, m-am uitat. Insa nu cred ca sunt pregatita sa incerc un regim radical de alimentatie pe Mihnea.

      Ștergere
  5. Te cred, insa am gasit si am zis sa-ti arat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ne-am operat copilul de 4 ani de polipi si amigdalite, la recomandarea medicului, care are si el copil de 5 ani. A fost cel mai bun lucru pe care l-am facut pt. copilul meu, printre altele. Acum respira foarte bine, inclusiv in timpul somnului, de unde pana la operatie era un cosmar sa-l auzi cum se chinuie sa respire in somn.
    L-am operat la Budimex, operatia a durat 20 min., dureri usoare in zona amigdalelor, se da nurofen pt. copii, dimineata. Dupa 2 zile a uitat de operatie. In aceeasi zi am plecat acasa. Aceleasi rezultate foarte bune dupa operatie le-au avut si ceilalti copii din anturaj operati de polipi. Daca copilul are probleme de respiratie sfatul meu de parinte este sa nu mai pierdeti timpul stand pe ganduri.
    Sanatate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. l-ati operat si de polipi si de amigdale si a durat doar 20 de minute si ati plecat in aceeasi zi?????
      medicul v-a indicat urgenta operatiei sau ati luat dvs decizia ca se impunea?

      Ștergere
  7. si eu voi opera copilul dr 4 ani de polipi si amigdalite .
    Vreau sa stiu ce preturi se practica la budimex .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In luna iunie imi voi opera fetita de polipi la budimex. Care sunt onorariile pe acolo? Multumesc

      Ștergere
    2. Noi, pina la urma, nu am scos/operat nimic pina acum... S-au reglat lucrurile de la sine :)
      Deci mi-e teama ca nu stiu ce sa va raspund....

      Ștergere
    3. Am reusit sa facem operatia mai devreme. Desi emotiile mele au fost mari, totul a decurs excelent. Acum fetita mea respira impecabil(la numai o zi dupa operatie) si deja durerile postoperatorii au disparut. Nu am nimic de reprosat medicilor/asistentelor (poate doar controlul preanestezic extrem de sumar),nu cere nimeni nimic, nu exista "tarife".. Dupa anestezie a plans pentru ca avea dureri dar acum totul e super

      Ștergere
    4. felicitari! Ma bucur ca e totul bine! Sanatate!

      Ștergere
  8. Am operat copilul de adenoamigdalectomie la budimex. Este adevarat nu iti cere nimeni bani, dar preturile le afli ff repede 100 lei anestezist , 15 lei taxa de internare, cu asistentele in jur de 100 -150 lei daca ramai internata prinzi doua schimburi si ai nevoie de ele , iar doctorul 500 -600 lei.
    Eu nu am fost multumita de doctor si i-am dat mai Putin .Banii am vrut sa ii pun in halat insa nu am reusit pt ca a pus repede mana ca sa ii ia sa ii numere. A dat din cap s-a vazut ca nu era multumit .Grabit la nici 5 minute dupa ce mi-a adus copilul plin de sange dupa aproape doua ore am fost chemata .stiam ca pt bani ,ca putea sa imi spuna si asistenta ce am voie sa ii dau sa manance, oricum nu a putut nimik si a stat toata noaptea pe perfuzi.Eu nu as mai face aceasta interventie parca se face prea usor intra copii ca pe banda.Medicul meu a operat ff. multi copii in ziua aceea.Copilului meu ia fost rau si el a lasat asistentele sa se ocupe , el si-a continuat treaba. Mi-a confirmat o mamica din salon ca a vazut copilul plin de sange si o asistenta ii facea un calmant . Stiam ca fetita mea a fost a 6 persoana la acel doctor si mamicile care erau dupa mine isi primeau copii numai pe a mea nu o aduceau si asistentele ma minteau ca e bine.Trebuia sa fiu si eu chemata sa imi dau acceptul si pentru scoaterea amigdalitelor insa doctorul a uitat ca asta mi-a promis cu trei zile inainte de operatie ca dupa ce rezolva cu polipi ma cheama sa imi spuna daca se pot salva ca tot o deschide si vede mai bine .Insa a uitat si el si asistenta care a intocmit fisele sa ma cheme asa cum mi-a promis .Oricum acum fapta este consumata ,multumesc bunului dumnezeu ca am plecat cu copilul pe picioare de acolo.Mare grija ,copii dupa astfel de interventi sunt cu sistemul imunitar la pamant.Copilul meu a racit dupa o saptamana si dintr-o raceala obisnuita alta data de data asta a racit direct la plamani a facut pneumonie sunt mult mai sensibili .Multa sanatate .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca ati avut o experienta traumatizanta dar pina la urma cel mai important este ca fetita este bine :)
      Noi deocamdata suntem multumiti cu faptul ca am aminat orice decizie de taiere - si polipi, si amigdale. Avem un an si 2 luni fara nicio amigdalita iar sforaitul din somn pare sa se fi reglat si el. Peste citeva luni facem 6 ani si, cu putin noroc, cu virsta, e posibil sa se rezolve si problemele.

      Ștergere