joi, mai 23, 2013

Descoperiri din vacanță: Palatul Brukenthal din Avrig

În vacanța de Paște am făcut o descoperire despre care voiam neapărat să scriu.
La maxim 20 de minute de Sibiu, pe drumul spre Brașov, e Avrigul. Aici e un palat care a aparținut lui Samuel von Brukenthal și care, dacă am înțeles eu bine, se află acum în administrarea Fundației Brukenthal.
Locul am auzit că ar fi fost lăsat în abandon până nu demult iar acum este pe jumătate reamenajat. Zic pe jumătate pentru că palatul propriu zis e în paragină însă Orangeria lui și cea mai mare parte a parcului care îl înconjoară sunt reabilitate și e o plăcere să te plimbi pe-acolo.
În Orangerie funcționează un restaurant, o terasă și sunt și câteva camere.
Noi ne-am oprit într-o după-amiază la terasă și, după ce am făcut inconjurul domeniului, am încercat meniul lor cu... sparanghel (yummi) și încă un fel cu urzici chiar din curtea Palatului. Foarte bun.
Despre istoria locului nu se poate afla prea mult dar presupun că atunci când renovările vor fi terminate vor putea exploata și latura aceasta culturalo-istorică.
Până atunci e un loc foarte agreabil, un parc simetric, mai multe pârâuri care susură pe pajiște, gazonul foarte bine întreținut și două alei impresionante flancate de niște copaci centenari. Am zărit undeva într-un colț al parcului și o seră (de unde pot să vină ingredientele dela bucătărie) precum și niște ponei...
 Cele două alei impresionante.
 Vedere de amsamblu.
 Fântâna din centrul parcului.
 Orangeria.
 Palatul.
 Pârâurile de pe pajiște.
  
Sparanghelul cu sos hollandaise.
 Limonada :)
Vedere de ansamblu.
Foarte frumos și relaxant locul. Sigur ne mai întoarcem, măcar pentru o după-amiază.

2 comentarii:

  1. Minunata recomandare, e frumos ca ai scris despre asta. Avem si noi o tara frumoasa, mai ales in zona unde a fost ocupatia austro-ungara, sunt multe palate si multa istorie pe care mai marii Romaniei nu -s capabili sa o valorifice.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pare de vis! Frumoasa descoperire!

    RăspundețiȘtergere