luni, februarie 24, 2014

Cum a fost la evaluarea de la CMBRAE

Vineri am fost la vestita evaluare și, recunosc că, deși eram supărată de lipsa de informații despre procedură și conținut, lucrurile s-au întâmplat destul de simplu.
Ne programasem pentru 14:45 numai că pe la 13 am aflat de la mămica unei colege de-a Mihului că nu se ține cont de programare ci de coada din fața ușii respective (cum????, mi-am zis).
Și am ajuns mai devreme puțin - pe la 14:15, am completat într-un minut cererea de evaluare și când am ajuns în fața ușii de la sala unde se face evaluarea, cineva ne-a invitat înăuntru.

În sală erau deja ocupate cu 4-5 mese cu alți copii+părinți+evaluatori iar nouă ni s-a indicat o masă rămasă liberă unde erau două doamne tinere și super simpatice (una a scris, cealaltă i-a arătat lui Mihnea fișele și i-a pus întrebări).

Ce l-a întrebat (din câte îmi amintesc):
- cum îl cheamă și câți ani are
- dacă are prieteni la grădiniță și cine sunt
- care dintre mulțimile de pe o fișă are mai multe elemente și câte
- zilele săptămânii
- anotimpurile (și să le recunoască pe o fișă)
-  să numere un șir de obiecte și să recunoască apoi cifra
- să comenteze niște imagini (un băiețel aruncă o banana pe jos, un altul trage cu praștia în păsări)
- să descrie diferențele între o veveriță și un iepuraș desenate pe o planșă
- să facă pluralul unor cuvinte (aici Mihul a fost amuzant că s-a apucat să facă și adunări cu ele)
- să spună opusul unor cuvinte: rece-cald, bucuros-trist, etc
- să își scrie numele
- să țină un creion în dreapta, în stânga, sub masă și pe cap
- să prindă o minge
- să stea într-un picior
- să recunoască pe o planșă care sunt legume și care fructe
La noi cam atât a fost.
A luat 20 de puncte din 20 (adică 100%) și la sfârșit a declarat că „a fost prea ușor pentru el”. Pe parcursul întâlnirii, s-a oprit de vreo două ori ca să-mi spună mie: „mă pricep foarte bine, ti-am spus că mă pricep!”. Aaa, și era nemulțumit că nu i-a arătat și planșa cu literele. Și la sfârșit a ochit un Rafaello uitat pe o masă pe care l-a cerut și primit :)

Satisfacția mea cea mare a fost că Mihnea a fost foarte dezinvolt în timpul întâlnirii desfășurate cu niște persoane străine și într-un context care mie nu mi s-a părut foarte relaxant (asta după ce evaluarea din primul lui an de grădiniță ne-a dat de înțeles că e mai degrabă timid și foarte reținut). Și a fost și foarte mulțumit de el după întrevedere.

Și mai trebuie să recunosc că doamna care a vorbit cu el a fost foarte, foarte simpatică.

După ce am terminat întrevederea, am așteptat maxim 10 minute până când am primit documentul scris. Am înțeles că mai devreme a durat mai mult eliberarea documentelor dar la noi chiar s-a întâmplat rapid.


9 comentarii:

  1. Bafta la scoala! Sa fie frumos acolo:)
    Astept cu mare interes povesti din zona aia:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, Roxana! Am niste emotii!!! (de fapt si la evaluare am avut rau de tot, din fericire doar eu). Sper ca povestile sa nu fie din zona horror :D

      Ștergere
  2. Felicitari Mihului!
    P.S.: Sunt ignoranta, recunosc, dar ce-i cu evaluarea asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Mersi, Cristina.
      Copiii care nu au implinit inca 6 ani pina la 31 august (dar vor face 6 intre septembrie si decembrie) dar vor sa mearga la clasa pregatitoare, trebuie sa treaca prin aceasta evaluare pentru a se putea inscrie.
      La fel copiii care nu au 7 ani impliniti pina la 31 august dar care vor sa mearga direct in clasa I, trebuie sa treaca printr-o evaluare.
      Pt cei care au varsta implinita, nu mai trebuie trecut prin asta, pot fi inscrisi direct.
      Evaluarea poate fi de acord cu cererea parintelui de inscriere in clasa 0 (in cazul nostru) sau poate recomanda sa fie inscris inca o data la grupa mare in toamna. :)

      Ștergere
    2. Ah, am inteles, probabil ca n-am aflat inca, ca nu este cazul. Noi suntem inca mici (grupa mica) :), mai avem cel putin 2 ani in fata, cine stie ce schimbari mai apar pana la clasa pregatitoare pentru noi.

      Ștergere
  3. Deci Mihu o sa fie la clasa zero din toamna! Felicitari pentru interviu, adica pentru naturaletea de la interviu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Este posibilă evaluarea psihosomatică să se facă digital ( dar cu evaluatorii de față ) ...? Poate un proiect la nivel national pe un asemenea tip de evaluare ...nativi digitali stiu ,,de ce ? ,,

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara o intrebare copilu meu face 6ani in ianuarie pe data de 9 2019,cind trebuie sai fac evaluarea,nu stiu nimic va rog un sfat el nu se descurca prea bine cu imbracatul si mai multe este la un centru in sectorul 4 si nu prea sau ocupat de el eu am facut tot ce am putut dar nu a fost deajuns va rog un sfat. Mm

    RăspundețiȘtergere