marți, mai 17, 2011

Meniu de creşă la Bruxelles


De când Anouk a început diversificarea la creşa cea bruxeloază, mama ei mă tot întreabă: tu când ai inceput să îi dai carne de porc lui Mih? Dar de miel? Dar chestii dulci?
La grupa de 9-12 luni (!!!), nutriţionista de la creşa bruxeloază are în meniu carne de porc, de miel şi dulceaţă (pe pâine albă). De am început să ma îndoiesc că meniul nostru cu carne de porc şi miel abia după 3 ani, dulceaţă după un an, un an şi jumătate, s.a.m.d. o fi cel bun.
La naiba, chiar aşa diferite sunt viziunile pediatrilor şi nutriţioniştilor? Că io nu mai înţeleg nimic.
(Nu mai zic că au şi carne de struţ în meniu, dar asta deja mi se pare doar o excentricitate).

3 comentarii:

  1. diversificarea tine foarte mult de obiceiurile culinare ale tarii in care creste copilul.
    Stiu ca in Australia, carnea de miel e permisa de la varste mici, la noi de la 3 ani. Eu i-am dat Evei la un an jumate, dar f rar, stii cum sunt romanii, mananca miel ocazional. Carne de porc slaba de la 3 ani, adevarul este ca mi s-a luat de aspectul carnii de pui de la supermarket, am si avut porc de la tara, crescut sanatos.
    Altceva interzis in Ro, ce i-am dat copilului de la 2 ani au fost ciupercile. Ii plac si n-am observat sa o doara burta.
    Dulceata la 9-12 luni? hhmmm. foarte discutabil, dar as prefera o lingurita de dulceata facuta in casa si pusa in iaurt decat iaurtelul Danone cu fructe de care au parte 90% dintre copii.
    Strutul cred ca-i ok, nu vad nimic rau

    RăspundețiȘtergere
  2. Noi ne intrebam doar daca se considera mai greu digerabil (miel, porc) pentru un stomacel micut in Romania cum de nu e la fel si in Belgia... Cred ca totusi iaurt cu fructe de la Danone nu primesc...
    De-acord cu aspectul trist al carnii de pui de la supermarket, eu insa cind am incercat sa ii dau pui crescut la tara (ocazional ca nu aveam la indemina tot timpul) nu a fost prea incintat... Uf, e complicat.
    Nu zic ca e strutul rau, mama lui Anouk isi punea problema cit de normal este sa manince un copil de 9 luni o carne totusi exotica (chiar si la Brux) cind sansele ca ea sa gateasca in mod obisnuit asa ceva sunt spre zero...

    RăspundețiȘtergere
  3. mda. eu cred ca in Romania se exagereaza in multe privinte cu ce-i permis si ce nu.
    Eu am vazut p-aici carne de strut in hipermarketuri, n-am luat niciodata, si nici la pret nu m-am uitat.

    Daa, e o adevarata aventura cu puiul de tara, nici a mea nu mananca pui banal, doar pui rasa grea, de carne, crescut la tara

    RăspundețiȘtergere