joi, septembrie 06, 2012

Saga cu grădiniţa: suişuri şi coborâşuri

Experienţa cu adaptarea la grădi nu se anunţă uşoară.
Momentul de criză a intervenit cam tot în a treia zi, la fel ca anul trecut, când piticul a anunţat din nou de dimineaţă că el nu vrea să mai meargă la grădi.
Că vrea să se mai uite la desene, să meargă în parc, să se joace cu prietenii de-acolo.
Anul trecut nu eram nici eu convinsă de grădiniţa găsită aşa că n-am insistat.De data asta, am decis să "lupt".
Păi vom face un program de desene deseară sau după-amiază, zic. Şi mergem în parc când te trezeşti după-amiază, la fel ca în ultimele două zile. Iar prietenii din parc sunt şi ei toţi la grădiniţe, n-au mai rămas decât bebeluşii în parc, adaug eu.
Cu chiu, cu vai îl trag până la grădi, îi schimb încălţămintea şi odată îl văd că se înmoaie tot, îi tremură buza şi... da, începe să plângă.... El care în primele două zile a plecat voios de lângă mine ba chiar s-a arătat nemulţumit că mai mulţi colegi de-ai lui plâng şi nu-i place asta...
Îl liniştesc, îi promit că vin să îl iau eu la 2 şi intră să pape micul dejun. Îmi arunc un ochi acolo, era ca un pisoi abandonat.... Mă vede, fuge la mine şi iar plînge.
Educatoarele îmi zic că dacă mă vede acolo nu îl va ajuta să se liniştească, eu le zic că nu sunt de-acord să-l las să plângă până se linişteşte. Îl mai iau în braţe, vorbim, se mai linişteşte, îl conving să intre să mănânce spunîndu-i că voi mai rămâne acolo. Am mai rămas vreo 10 minute, mi s-a spus că nu mai plânge şi am plecat.
Mă întorc să-l iau pe la 1 şi jumătate, pisoiul nu e deloc disperat să mă vadă... Îl întreb dacă vrea să rămână să mănânce tort că era ziua cuiva şi zice că da, în consecinţă mai stau eu să-l aştept vreo jumătate de oră. Şi când iese mă întreabă: "Mami, mai pot să vin şi mâine la grădiniţă?" (whaaaaaaat????)
Iar azi dimineaţă a luat-o de la capăt cu "nu vreau să mă mai duc la grădi". Azi l-am trimis cu taică-su, la care n-a plâns, doar s-a moleşit agăţat de gâtul lui până i s-a promis.... luna de pe cer. Sau pe-acolo.

Off, deci mie mi se pare foarte dificil.
Şi îmi dau seama că e o rupere de la rutina lui zilnică, de la confortul lui, de la tot.
Deci dacă există o reţetă cu adaptarea la grădiniţă o vreau şi eu. 

2 comentarii:

  1. Of, imi aduc aminte de perioada asta. Asa pe scurt, iti spun ca si la noi a fost la fel(la trei ani am inceput gradinita). Prima incercare: dupa trei zile (in care a plans, s-a lipit de mine si abia am plecat de la gradi)s-a imbolnavit - a racit sau ceva de genul asta. Dupa insanatosire, incercarea nr. 2 - s-a terminat la fel, dupa trei zile iar a racit. Tin sa iti spun ca eu am incercat sa il las la program prelungit, pana la orele 5 dupa-masa. La incercarea nr. 3, dupa trei zile mi-a facut o alergie de toata frumusetea. Verdictul final al doctoritei a fost ca a facut alergia pe baza nervoasa, adicatelea din cauza stresului provocat de integrarea la gradinita. Dupa ce am rezolvat cu alergia, cam dupa 2-3 saptamani, am facut o noua incercare dar am procedat altfel. In primul rand dimineata il ducea soacra-mea si nu l-am mai lasat la program prelungit (o problema era mancarea - nu ii placea cea de la gradi asa ca nu prea manca acolo si nici nu voia sa doarma). Asa a functionat, cu promisiunea ca il ia dupa masa de pranz, dimineata cand il ducea soacra mea nu mai plangea. Desi unii mi-au mai spus ca dupa un timp copiii au cerut sa ramana si sa doarma la gradi, al meu nu a vrut niciodata pana a terminat gradinita sa ramana. Norocul meu a fost ca am avut-o pe soacra mea care putea sa stea cu el, ca altfel tb sa insist si probabil cu timpul s-ar fi obisnuit si cu programul prelungit. Multa rabdare si sa fii tare. Sa stii ca ei ne simt si pe noi ca ne afecteaza suferinta lor si mai fac uneori si parada ca sa fie magaiati, ca baietii deh...Nu-l lua prea in serios intotdeauna. Mai testeaza-l si ai sa vezi.Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, Mihaela, ca ai impartasit experienta ta cu Vlad cu gradi...
      Oooo, o alergie pe baza nervoasa cred ca ne-ar cam taia avintul de a-l duce la gradi.
      Noi deocamdata incercam un program de la 9 la 14h in care maninca prinzul, micul dejun si fructele acolo insa cred ca am putea scurta fara mese la 9h30-13h (desi el zice ca ii place mincarea si din cite am aflat, a mincat)... Dar nu stiu daca asta ar rezolva... Sa vedem. Am zis ca nu trag inca concluzii... Va tin la curent ;)

      Ștergere