duminică, septembrie 16, 2012

Busy Saturday

 Sâmbătă am avut program încărcat. Am început de dimineaţă la programul pentru familli de la MNAR organizat de data asta in jurul expoziţiei temporare "Arhetipuri sculpturale. Sculptura în lemn". Am fost la grupa 4-6 ani (deşi avem doar 3 ani şi 10 luni mi s-a spus că se poate când am întrebat). Programul e compus din două părţi: o oră în muzeu în care animatoarea le-a povestit din ce pot fi făcute sculpturile (lemn, piatră, bronz) şi în care au vorbit un pic despre vreo 3 sculpturi din expoziţie (ce reprezintă) şi încă o oră în care au fost lăsaţi cam de capul lor în atelierul Muzeului (habar n-aveam că există) şi unde au putut spre exemplu să încerce să şlefuiască materialele despre care au vorbit anterior.
 
 Ca să fiu sinceră, eu aş fi scurtat la jumătate prima parte şi aş fi făcut-o un pic mai digerabilă şi mai simplă. Din punctul ăsta de vedere mi se pare că atelierele organizate în muzee de asociaţia De dragul artei sunt mai bine adaptate, pentru vârstele mici cel puţin.
 Mihnea a gustat evident mai mult a doua parte în care a putut să pună mâna pe lucruri şi să experimenteze.
 
  
Aici sunt un soi de cutii negre în care puteai să bagi mâna şi să descoperi tot soiul de materiale.
 Scurt intermezzo de fructe şi plimbare între două locaţii că pe la prânz am ajuns şi la atelierele Micii bucătari organizate de Curtea Veche la Librăria Bastilia.
Sunt simpatice, le recomand.
  
Au ascultat un fragment dintr-o cărticică despre seminţe citit chiar de autor.
 
 Au aflat chestii despre seminţe şi au creat o formă din ele pe o farfurioară.
 
 Au amestecat ingrediente pentru un chec...:)). Eee, aici, ideal ar fi fost ca logistica să le permită să se implice chiar mai mult dar a fost bine şi aşa.
Şi au şi mâncat o bucată de chec cu seminţe....
 După un somn binemeritat de refacere, am decis să culcăm copilul mai târziu şi să îl luăm să vadă show-ul din Piaţa Constituţiei ("Muara" prezentat de o companie de teatru de strada spaniolă - Voala)
 
 
Video a fost cam aşa:


Muzica de la show (live şi rock) a fost cam tare pentru plozi (şi nu numai). Piticu a alergat dupa confetti-ul aruncat, a fost atent dar i-a plăcut mai puţin decât anul trecut cînd am fost la un spectacol asemănător, tot în B-FIT prezentat.
Later edit: Chestii practice despre ateliere
- Programele de la MNAR se întâmplă în fiecare sâmbătă a lunii, pentru grupe diferite de vârstă. Tema am înţeles că se schimbă în fiecare lună. Grupa cea mai mică este cea la care am fost noi, respectiv 4-6 ani. Eu sunt pe mailing list-ul lor aşa că îmi ajung în mail informaţiile când anunţă programul pe luna în curs. Cost: 5 lei de persoana (copil sau părinte). Cred că de fapt ăsta e costul biletului de intrăre la expoziţia temporară.
- Despre atelierele Micii Bucătari am aflat de pe pagina FB a editurii Curtea Veche şi de pe cea a Librariei Bastilia. Şi apoi am văzut informaţia reluată pe alte site-uri. Cost: 10/copil.

6 comentarii:

  1. Interesante activitati pentru toti trei!
    Noi am avut o zi urata ieri, cu multe alergaturi prin oras dupa tot felul de cumparaturi si carat copilul dupa noi, asa ca preferam sambata voastra. :( Ce-i drept noi suntem oricum cam mici, asteptam sa facem macar 2 ani sa mai putem intra pe ici, pe colo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eeee, avem şi noi sâmbete din astea cu alergătură şi cărat copilul după noi. Acum am ieşit mai mult şi ca să ne refacem după week-endul trecut în care am cam bolit. :(

      Ștergere
  2. foarte interesante activitatile voastre!

    RăspundețiȘtergere
  3. suna bine. am vrut si noi la b-fit dar ne-am luat cu altele si n-am ajuns. Plus ca toate chestiile interesante pareau sa fie saera...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. noi am sacrificat(rusine, rusine, stim) in doua seri ora de culcare din cauza de B-fit. Duminica seara mihu a fost super-super fericit pe motiv de foc de artificii...

      Ștergere