duminică, aprilie 01, 2012

De dragul artei: atelierele de Paşte

Am revenit sâmbătă la atelierele De dragul artei de la MŢR, de data asta cu temă pascală că am zis să intrăm şi noi în atmosferă. Lui Mihnea i-a plăcut mult, poate şi pentru că nemergând la grădi, atelierele sunt nişte ocazii deosebite, inclusiv de interacţiune cu mai mulţi copii.
Atelierul are două părţi, una se întâmplă în una din sălile muzeului, cealaltă undeva la subsol unde copiii pictează ouă din ceramică. În prima parte, animatoarea atelierului, Alexandra, le-a povestit puţin despre anotimpuri şi ca să exemplifice i-a pus să mimeze că ar fi nişte copaci cărora le cresc frunzele şi apoi le pierd, funcţie de anotimp, după care le-a explicat un pic despre Paşte, Iisus şi ouă roşii dar la un nivel aş zice ok pentru 3-4 ani.
Au pus mâna pe ouă roşii din lemn şi apoi pe unele adevarate încondeiate, apoi au admirat ouăle expuse undeva într-o vitrină şi au încercat să identifice ce forme sunt desenate pe ele. Mihnea a zis la un moment dat "pătate", toată lumea a înţeles că sunt pătate dar de fapt el văzuse... pătrate :D ("r"-ul după consoană nu prea îl pronunţă).
Ajutaţi de părinţi au scris "O" şi "U" cu braţele. Sau măcar au încercat.
Alt joc de mare succes: au lipit forme pe un ou pe care era delimitat: cer, pământ şi apă.
În partea a doua am coborât la subsol unde ni s-au dat culori, lipici, o pensulă şi mărgeluţe plus două ouă ceramice şi am fost invitaţi să le colorăm. Eu m-am încăpăţânat să nu îi sugerez să deseneze vreo formă sau alta aşa că a pus pur şi simplu culor pe ele, cum i s-a părut lui că e bine...
Aici o trăgea la răspundere pe Alexandra cam aşa: "Dar tu ne-ai promis că mai jucăm joculeţe..." iar ea se apucase să îi numere câte joculeţe jucaseră deja :D
Concluzii: mie îmi place la atelierele lor, mi se par utile mai ales atâta vreme cât nu mergem la grădi.
Piticul a fost parcă mai interesat de prima decât de a doua parte că am mai zis că nu prea cred că e foarte.. artist. Dar şi la a doua a colorat conştiincios cele două ouă. Abia după, când i-am sugerat să coloreze şi coşuleţul, a zis că s-a plictisit.
A fost foarte activ şi dezinvolt, primul care răspundea la toate întrebările, ceea ce zic că nu e rău... Noi ne dorim să rămână aşa şi după ce va intra în colectiv, recte la grădi.

6 comentarii:

  1. Chiar par interesante atelierele. Crestem noi imediat si ne ciocnim pe-acolo probabil.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, cele de la MTR mi se par reusite si o zic din experienta am fost o data la unul (nu mai zic unde) care mi s-a parut fiasco; daca mergeti la gradi s-ar putea sa nu mai aveti nevoie de ateliere ;)

      Ștergere
  2. Am vazut ca sunt o gramada de ateliere in ultima vreme:). Foarte frumos. De ce naiba nu au fost asa multe si asta-iarna?:))

    Noi in ultima vreme le0am cam evitat. Mai mergem la balet, la opera, dar la ateliere nu prea. Andreea face chestii similare la gradi asa ca nu prea le vad rostul..
    Pluuus, e soare si mai nou avem si bicicleta:d. Deci facem muschi prin parcuri:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) da, ai dreptate, parca sunt mai multe acum decit iarna.
      si da, fata de gradi, cred ca sunt cam repetitive dar pt noi sunt bune :D
      aaa, aveti bici? si nu ne-ati aratat-o??? ntz, ntz.

      Ștergere
  3. f fain!
    de cand ma tin sa mergem si noi la atelierele astea... of.
    pupici lui Mih!

    RăspundețiȘtergere