sâmbătă, aprilie 07, 2012

Review: 4, 3 şi 2 roţi

La unele ne pricepem-nu ne pricepem, dar la vehicule cu roți aș zice că suntem cât de cât cunoscători. Am zis să fac o trecere în revistă, ocazie să îmi reamintesc și eu pe ce am dat banii cu folos și pe ce nu.
Avionul cu patru roți și cu Winnie înainte să știe Mihnea cine e Winnie ăsta.
L-a primit la botez și am început să îl folosim pe la 9-10 luni. Când era mic îl urcam pe el, își punea picioarele pe aripi și îl plimbam așa prin casă. Când a început să își țină cât de cât echilibrul, îl folosea ca sprijin pentru mers. În plus are forme în care trebuie băgate cerc-triunghi, etc și acolo a introdus piticul prima data cercul în formă. :D... Are și niște butoane care, atunci când are baterii, imită un zgomot de avion care decolează sau niște cântecele cu Winnie. Rămâne între noi, însă eu și tata nu mai punem baterii că nu mai vrem să auzim cântecelele. Adică din punctul nostru de vedere putea să fie fără sunete :D. Aaa, și să nu uit, când apeși pe butoane, se învârte elicea. Una peste alta mi se pare că e o jucărie reușită, nu știu cât a costat dar cred că își face banii.
Să mai zic că Mihul încă se plimbă pe ea prin casă??? Are și un ritual: când primește ceva bun de păpat (căpșuni, cioco), scoate avionul și face ture.
Vârstă: 10 luni - prezent.
Ehe, dar nu toate lucrurile sunt roz. Pe la un an și ceva, i-am luat tricicletă. Pixel de la Jane, una din cele mai scumpe din gama de triciclete cel puțin pe vremea aia. E solidă, stabilă și are un design fain aș zice. Noi am început să o scoatem la plimbare puțin inainte de un și jumătate  (ea e recomandată +18 luni) însă nu am folosit-o decât de câteva ori în perioada în care Mih nu ajungea încă bine la pedale. Când a și ajuns la pedale, nu știu dacă am mai ieșit de două ori cu ea în parc. Deci am folosit-o mai degrabă ca pe un cărucior cu 3 roți de plimbat copilul prin parc cu el... Și cam atât. Cred că problema ei cea mare a fost că a avut un mare concurent în exact aceeași perioadă, "titu" de mai jos, învingător absolut.
Nu și-a scos banii, nici pe departe. A fost un eșec la noi. Cred că o scot la vânzare să recuperez măcar o mică parte din pierdere, mai ales că nu prea se vede că a fost folosită :D.
Vârstă: 1 an și patru luni - 2 ani și jumătate (teoretic ea este recomandata pina la 5 ani dar mi se pare puțin probabil sa o folosești atât)
Și iata-l pe celebrul pentru noi "titu". Un soi de motocicletă pe 3 roți care a costat vreo 70 de lei și pe care Mihnea a folosit-o la maxim între un an și jumatate și doi ani și jumătate. Mă și mir cum de a rezistat. Își perfecționase stilul de împins din picioare încât atingea viteze incredibile, credeți-mă, uneori nu puteam alerga destul de repede ca să-l ajung și la vârsta respectivă nu prea puteam conta pe el că se întoarce sigur spre mine... A fost vehiculul perfect pentru el. (Prietenul lui, Dan, a avut una identică și făceau curse împreună...).
De "titu" ne leagă și o amintire mai puțin plăcută pentru că de pe el a zburat în dinți puțin înainte să facă doi ani dar n-a prea fost vina vehiculului, poate doar a vitezei și a unui șanț uitat de unii în mijlocul aleii.
Și-a meritat toți banii. Și chiar mai mult.
Vârstă: 1 an și jumătate - 2 ani și jumătate
Aceasta e succesoarea lui titu. Schimbarea s-a impus pentru că la doi ani și jumătate piticu începuse să prindă viteză pe titu iar frână punea cu vârful pantofilor. Fără exagerare, am avut cel puțin trei perechi de pantofi stricate (rupte iremediabil în vârf) după câteva zile de mers cu titu. Așa că am fost obligați să luăm măsuri. E o bicicletă din lemn Biker Easy Go pe care am dat vreo 240 de lei. Prima dată am crezut că va fi dificil să treacă de la titu la asta pentru că echilibrul se ține altfel (3 vs 2 roți) dar în câteva zile a adoptat-o și l-am ascuns pe titu ca să nu mai strice pantofii. Altfel cred că și acum tot pe el era :D
La Biker, inițial noi am făcut o gaură suplimentară ca să putem să coborâm și mai mult șaua pentru că era esențial să ajungă foarte bine cu picioarele jos ca să își poată găsi echilibrul.
Cum povesteam, zilele trecute i-am schimbat cauciucul făcut praf și cred că o așteaptă încă o vară fierbinte. Va fi ultima pentru că acum șaua e ridicată la maxim și nu văd vreo șansă să îi mai încapă picioarele la împins la anul...
Mă fascinează când merge cu ea că își face vânt parcă alunecând cu pioarele după care, când are viteză, și le ridică pe amândouă. Ba chiar l-am văzut la ultima ieșire că își făcea vânt cu un singur picior și pe celălalt îl ținea suspendat.
Aaa, e vehiculul cu care am primit cele mai multe exclamatii și întrebări prin parcuri. De la "de unde ați luat-o" (multe) până la "uite, n-are pedale!!!" (f multe) și încă unele mai puțin inteligente adresate piticului "ha, ha, ți-ai pierdut pedalele!" (bine că el nu e afectat și dacă le aude spune serios că el oricum are și una cu pedale).
Aș zice că și ea a făcut banii.
Vârstă: 2 ani și jumătate-4
Și uite așa am ajuns la ultima venită. Bicla de la Decathlon care văd că are succes la vârsta asta. Mih a primit-o de la bunici în noiembrie și, cu iarna târzie, a folosit-o și prin decembrie iar acum, în primăvară, s-a urcat din nou pe ea cu entuziasm. Și a început să bage viteză și pe ea, așa cum cred că am mai povestit pe aici... N-am încercat încă să îi scoatem roțile ajutătoare, cred că e prea devreme.
Prevăd însă că vara asta va avea un concurent serios în Bikerul de lemn care a revenit în forță. Să vedem cine învinge și după aia vă zic dacă a meritat banii.
Vârstă: 3-4-5 ani (sper eu :D)

10 comentarii:

  1. :) noi inca suntem la trei... si parca nu as trece-o la doua, pana nu o sa si pedaleze la 3 .. dar inca nu sunt decisa 100% :)

    Oricum, Bikerul e cel mai tare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a fost teama cind i-am luat bicicleta cu pedale ca nu va mai vrea sa impinga, dar totusi nu a refuzat, i-a placut si aia... Noi n-am prea avut de ales ca tricicleta n-a functionat iar titu era distrugator de pantofi. Si mie imi place bikerul. E si cool. :D

      Ștergere
  2. Foarte tare Mihu pe roti!
    La noi masina de impins cu picioarele e neinteresanta, zace prin casa, mai ii apasa din cand in cand pe claxon si se mai joaca cu telefonul din dotare. Tricicleta e buna doar de stat pe langa si de apasat pe butoane. Noi avem o mare problema la capitolul asta, cum Costin nu a vrut sa stea nici in carucior.
    Sunt dezamagita, dar mai am sperante, nu e timpul pierdut sa revina la sentimente mai bune, zic eu.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu tricicleta pot sa o inteleg. A noastra n-avea nici butoane, deci chiar nu o puteam folosi la nimic. :D
      Sa stii ca la noi titu a mers dupa un an si jumatate, deci poate va vrea si Costin peste vreo luna-doua... M-as mira sa nu-i placa, la noi in parc toti picii de virsta Mihului (fete si baieti) se dadeau pe chestii din astea, era o nebunie, crede-ma... Sau poate el va trece direct la bicicleta sau trotineta, cine stie.;)..

      Ștergere
  3. wow, bun review, bravo!
    ai mei sunt micii puturosi, tati vrea sa le ia bicla mai nou, sunt sigura ca e prea devreme...
    trotineta nu aveti? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) am zis ca poate o fi cuiva de folos cum am trecut noi prin... roti. Desi evident, la fiecare copil e diferit. Plus ca mi-a facut placere sa imi amintesc.
      crezi ca e prea devreme? mergeti sa testati unele la decathlon sa vedeti daca le place sa impinga:D Pe-al meu nu l-am mai putut opri prin magazin prima data :)
      Nu avem trotineta, a incercat citeva prin parc, nu stiu daca sa mai bagam banii si in asa ceva... E drept ca ar ocupa mai putin spatiu in masina cind iesim in week-end si noi avem o masina-masinuta in care cu bicla lui si bicla pliabila a lui tata, eu abia mai incap :D

      Ștergere
  4. Au un baiat superb, o sa-i cumar si eu iuliei bicicleta din aia de lemn, am zis ca astept sa faca doi ani jumate, dar i-o cumpar acum...se familiarizeaza cu ea si sper sa o si folosim

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim.
      La noi a fost foarte folosita bicla de lemn, atit de folosit incit i-a crapat cauciul in mai multe locuri :), sper sa va placa si voua. ;)

      Ștergere
  5. Noi am avut protectoare pt pantofi: http://www.mytoys.com/BOBBY-CAR-BIG-56455-BOBBY-CAR-Shoe-Protectors-Size-21-28/Bobby-Cars-Co/Bikes-Trikes-Ride-on-Toys/KID/com-mt.to.ca02.07.01/1506343 pe vremea cand conducea masinute. Le recomand cu caldura!
    Si mare dreptate: bici fara pedale e un bun "ante-mergator" pentru mersul pe bicicleta fara roti ajutatoare.

    RăspundețiȘtergere
  6. N-am stiu ca exista protectoare pt pantofi :( Ar fi salvat citeva perechi de pantofi...

    RăspundețiȘtergere