marți, februarie 07, 2012

Mihnisme

Gheia maz = Mega Image
Calirofer = calorifer

 Mih: Mami, când vine pastele? (tocmai ne întorseserăm de la plimbare și mă grăbeam să îi încălzesc mâncarea)
Eu, confuză: Care paste? nu mâncăm paste!Și nu "vine", "vin"! Și cum adică să vină pastele?
Mih: Nu, mami, când vine pastele?
Eu: Care paste?
Mih: Pastele, mami, când vine? ca în Winnie..
Eu: Aaaa, Paștele? Paștele? păi mai sunt vreo două luni...

Cu "ș" avem o întreagă poveste. Până de curând nu l-am corectat pe principiul că îl pot inhiba/descuraja și m-am mulțumit să îi răspund folosind cuvântul în forma corectă. Zilele trecute l-am ironizat un pic și am pronunțat și eu "porcusor". Și el m-a corectat: "nu așa, porcusor!". Eu: "porcusor"? El: "nuuuu, porcusor!" Până cănd s-a străduit un pic și i-a ieșit: "porcușor!" Dar nu chiar așa, de fapt seamănă mai degrabă cu "porcușior". "Ș"-ul îl pronunță deocamdată numai dacă se controlează.

Azi de dimineață, m-am tăiat un pic la deget și am fugit sa pun un plasture ca să se oprească sângele. Mih privea uimit operațiunea:
- Și dacă vede maro, sângele se sperie și se întoarce?

Aseară, întrebare grea:
- Ce înseamnă "mijlociu"?

Și tot aseară două versuri repetate obsesiv (se pare că din Winnie):
"Cine nu-i aici?/Cutiuţa cu sclipici"
și încă vreo două din Nouky: "Noi suntem regi/Cu tezaure întregi".

7 comentarii:

  1. sunt deliciosi la varsta asta! si nu numai. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ce perioada funny, intotdeauna mi-au placut copiii la varsta pocitului de cuvinte!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. asa e, pe mine ma enerveaza ca nu le notez cind le aud si apoi le uit si se imputineaza si le pierd... :(

    RăspundețiȘtergere
  4. da, aia cu plasturele maro m-a facut sa rad.:)).
    Mie imi pare rau ca nu le notez,ca sa ma amuz si mai incolo..dar uit, ma iau cu altele si trec:)

    RăspundețiȘtergere