marți, februarie 14, 2012

Igloo și orhidee

În week-end am fost mai statici decât în alte dăți și băieții s-au jucat mai mult prin curte. Tata i-a promis Mihului un... igloo. Ce a ieșit seamănă mai mult a viziuină :D dar a fost fun de făcut (cred).
 În week-endul ce vine vom fi probabil și mai statici pentru că, la noi pe străduță (sector 2, primar Onțanu, bleah!) tot nu a trecut nimeni să miște vreun pic zăpada... Abia ce ne-am recuperat mașinuța inițial blocată (și zgâriată) prin Primăverii. De la bulevardul cel mai apropiat (max 50m) înțeleg că tata mai mult a împins-o (cu ajutor) decât condus-o. Acu e deci blocată și zgâriată :(( în fața casei. Deci, progres. :)
Și mic intermezzo mămicesc. Ca să mă laud. Mi-au înflorit 3 în același timp și încă una se pregătește. Sunt "crescătoare" de orhidee, astea-s singurele flori care rezistă stilului meu haotic de a le uda (maxim o dată pe săptămână, vara un pic mai des). Atât și ferestrele spre sud. :)

12 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte-foarte frumoase florile, o raza de culoare fata de albul de afara!:)
    Iar baietii cred ca s-au distrat tare. Si mie, copil fiind, imi placea sa construiesc impreuna cu fratele si copiii de la bloc igloo-uri la prima zapada mai abundenta. Bine ca aveti unde, pe la noi pe la bloc e mai greu, sunt masini peste tot, inclusiv pe unde n-ar trebui sa fie.:( Asa ca va inteleg cu supararile legate de masina si la noi se iese greu tare din cartier, desi chiar s-au bagat niste utilaje. Pacat ca cei din zona inteleg sa arunce zapada de pe masini fix in strada, pe unde a trecut utilajul.

    RăspundețiȘtergere
  3. florile astea sunt si foarte "eficiente" ca stau inflorite cel putin 2-3 luni - cea din mijloc e inflorita de pe la inceputul lui decembrie, spre exemplu.
    da, cu zapada e un haos, nu mai zic nimic. eu cred ca de la un moment dat tine de autoritati si nu de harnicia cetatenilor care pot sa isi dezapezeasca trotuarul dar cu strada mi se pare mai greu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu sunt in stare sa cresc plante cu flori:). Lesina toate.
    Am foi ficusi si inca o buruiana verde, care la origine a avut si o floare. Acum e doar cu frunze.
    In schimb, mi-am propus sa repet experienta de crescator de rosii pe balcon:d. Ca alea macar au avut fructe, minuscule, dar totusi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Si la mine majoritatea au decedat, rezista eroic un filodendron si inca ceva cu frunze dar mai mult le chinui. Cu orhideele e cel mai simplu, nu vor decit lumina (nu direct, dar multa) si un pic de apa cind imi aduc aminte :D

    RăspundețiȘtergere
  6. noi tot fortati la domiciliu:(, sper sa mai gasim zapada cand avem voie sa iesim.
    cat despre floare, e superba! la mine nu rezista decat cactusii :))). mint, mai am 2, o jerbera care rezista de vreo 5 ani si o bromelia proaspat primita, care arata bestial, dar nu stiu cat va rezista, umbla vorba ca-s cam sensibile...

    RăspundețiȘtergere
  7. dupa cum sta treaba, sigur mai gasiti :)
    stii, citeodata nu cred ca e neaparat vina noastra ca nu le merge bine unor flori, probabil e si din cauza ca nu au destula sau prea multa lumina, umiditate, etc. ma consolez si eu :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Superbe orhidee, imi promit ca-mi cumpar una in fiecare luna martie, de multi ani, dar nu am avut tupeul-tot din cauza udatului.

    RăspundețiȘtergere
  9. ale mele au rezistat neudate si mai mult de o saptamina, fara sa fie deloc afectate. "secretul" la udat e sa le pui la un soi de dus, adica sa treaca apa prin pamintul lor special si apoi sa se scurga bine, sa nu stea cu apa in farfurioara sau ghiveci. si sa nu ramina apa nici intre frunza si tulpina ca putrezesc. daca ai timp, le place si sa le fie umezite frunzele dar eu nu le-am prea rasfatat asa. si dupa ce trece floarea se taie tija lasind 2 noduri. atit. de alta ingrijire nu au nevoie. eu nu le-am pus nici macar ingrasaminte ajutatoare si am unele care sunt in al 4-lea an de inflorire...
    Avantajul este ca stau luni de zile inflorite, mie mi se pare o "investitie profitabila".:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Cam greu cu aruncatul zapezii... nu stiu la altii cum e, dar noi nu mai avem unde sa o punem. :(
    Fai, igloo-ul vostru. Primiti musafiri? :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Pai nici noi nu prea mai avem.
    Primim, primim :)

    RăspundețiȘtergere