marți, octombrie 23, 2012

(Tot) Despre grădi

Acuşi se fac două luni de grădi şi eu n-am reuşit sa depăşesc subiectul :))
Vestea bună e că Mihu e parcă ceva mai ataşat de mersul la grădi. Nu, încă nu trage de mine "hai să mergem la grădi" dar parcă nici eu nu mai e nevoie să trag de el.

Astăzi au avut zi de ieşit în parc de pe la ora 11 până pe la 13, s-a nimerit să ies din casă şi i-am văzut de departe cum mergeau încolonaţi, m-am oprit din tentaţia de a mă duce spre el ca să nu îl scot din program. Mergea cuminte, de mână cu... Elpis. Care s-a întors după mai multe zile de absenţă pe parcursul cărora Mihu repeta că Elpis nu mai vine din cauza lui!!! Well, Elpis a revenit ieri, Mihu m-a anuntat ca i-a spus că "e în continuare prietena lui" şi că i-a mai spus că "îi va fi dor de el până mâine" !!!!!!
Pe cuvânt. Deci avem o idilă.

Ne pregătim de Halloween :)) (deh, grădiniţă în engleză şi sărbători pe măsură :D). Vor merge costumaţi şi vor putea sta în costum toată ziua. Cu costumul cred că anul ăsta rezolvăm uşor că Mihu zice că vrea să îşi ia costumul de Supererou pe care n-a apucat încă să-l scoată din casă. Avem de pregătit şi ceva de mâncat pentru ziua asta când e şi zi de "sharing" adică pricep că se duce fiecare cu câte ceva şi după aia fac schimb... De preferat "home made" aşa că dacă poate să-mi facă cineva vreo sugestie, pls, pls! Ma gândeam la nişte muffins sau cookies. Numai să-mi iasă.

Şi sper să aducă toată lumea ceva home made că am o aversiune faţă de torturile cremoase şi cumpărate cu care se prezintă părinţii la grădi când e ziua cuiva... (nu le-am văzut dar aşa arată din descrierile Mihului). Mi se pare mult mai sănătos să faci acasă un chec decât să duci o chestie cu cremă şi ciocolată cumpărată din colţ...Aversiunea mea s-a accentuat după un episod de alergie cu care s-a procopsit piticu săptămâna trecută şi care a coincis cu un mâncat de tort aniversar la grădi... S-a umplut de bubiţe incât l-am bănuit scurt şi de o erupţie mai complicată dar de fapt era alergie...
M-am gândit şi să nu îl mai las să mănânce torturi aniversare dar se bucură aşa de tare şi e si un moment de socializare, baloane, cu ceilalţi încât nu am putere să fac asta... Bine, dacă treaba cu alergia se repetă, o vom face că n-avem de ales.

In legătura cu mâncarea, mai avem o dilemă. Mihnea se întoarce la ora 14 acasă şi zice că îi e foame... Deşi mănâncă la grădi şi supă şi felul doi şi un mini-ecler sau mini-tartă... Şi din câte zice el şi din câte mi-au spus şi educatoarele, chiar mănâncă. Nu-mi dau seama dacă asta cu foamea e doar un alint sau e o perioadă de creştere. Deci nu ştim dacă să o luăm de la capăt cu prânzul când ajunge acasă sau nu. În vreo două rânduri, bunica i-a mai dat câte ceva şi el chiar a mâncat...

Mai avem ceva semne de întrebare în legătură cu sistemul de "predare" care ni se pare cam prea... clasic: educator-copil, de sus în jos, cam rigid şi cam cu multe reguli pentru 3-4 ani. Nu că am fi avut prea mult de ales că nu avem în zonă grădiniţe care să aibă un sistem de predare alternativ. Mi-aş fi dorit să fie mai lejer, gândit pe joc şi învăţat prin joc, mai puţin strict şi să încurajeze mai mult iniţiativa copiilor... Din câte povesteşte Mihu, nu e aşa.
Asta cu regulile are şi o parte bună că la fiecare început de săptămână primim programarea cu activităţile şi tematica săptămânii în curs. Şi primim şi câte o "temă" şi noi părinţii: să discutăm cu ei despre ceva ca să îi familiarizăm cu subiectul sau să le dăm să ducă la grădi câte ceva care să îi ajute să înţeleagă subiectul. Spre exemplu în săptămâna în care au vorbit despre creştere, înălţime, greutate i-am dat poze de când era bebe şi poze din prezent ca să facă diferenţa.
Deci eu mă simt ca la şcoală. :D

Şi două faze mai haioase:
Eu, într-o zi când au avut o piesă de teatru de păpuşi: Deci azi aţi avut program mai lejer cu Miss, nu?
Mih: Da, n-am mai făcut matematică.
:)) Asta cu n-am mai făcut matematică mi s-a părut incredibilă că nu mă aşteptam să o aud aşa devreme... Până la urmă nu e foarte complicat ce fac ei la "matematică". Mihu zice că numără ursuleţi sau cam aşa...

Unul din cântecelele învăţate la grădi e cu:
"Fly, fly, butterfly" dar Mihu l-a auzit şi reţinut "Fly, fly, doctor fly" :))) şi n-am putut să-l convingem că e altfel.

Şi câteva desene de prin primele săptămâni de grădi.

Free drawing
Circles

Hand-faces
Straw painting
 Crocodil şi maşini

12 comentarii:

  1. pai par sa se aseze lucrurile, ceea ce e bine:)
    Eu zic ca niste briose cu niste afine sau alte fructe mici ar merge la gradi. Eu sunt disperata cu torturile astea cremoase si dulci pentru ca au fost o gramada de zile de nastere la noi, cam 1 pe saptamana:d, si toate au fost cu torturi de ciocolata aduse de parinti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam spre briose cu afine ma duceam si eu cu gandul... numai sa-mi iasa...
      exact, si la noi au fost multe in ultimele saptamini si Mihu zice ca tot asa cu ciocolata sunt. nu-i inteleg deloc, deloc pe parintii care aduc asa ceva.

      Ștergere
    2. si ma gindeam sa abordez problema cu torturile si nu stiu cum si cu cine si in ce fel...

      Ștergere
    3. eu am abordat o data problema desertului de la masa de pranz si mi s-a explicat ca exista o cantitate maxima de zahar pe care gradinitele au voie sa o foloseasca in meniul zilnic si ca ei sunt muuuult sub aia:d. Iar la faza cu torturile o sa zica sigur ca e alegerea parintilor si ei nu se baga.
      Dar poate ma inspir de la tine:)

      Ștergere
  2. Din ce am auzit si discutat eu cand eram in cautari de gradinite, toate cele avizate trebuie sa faca "orele" dupa o "programa":).
    Dar e vorba de ceva mult mai usor si sub forma de joaca, gen numarat albinute si alte cele, cum a povestit si Mihu, ca sa se familiarizeze cu cifre, forme geometrice etc.
    Oricum pare pe drumul cel bun Mihul cu gradinita. Si cu mica idila.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a, nici eu nu cred ca fac deja ecuatii, doar suna complicat ca "fac matematica". Cred ca numara doar ursuletii si se familiarizeaza cu unul in plus, unul in minus, chestii din astea...
      A noastra nici macar nu e avizata de MEC pt ca predarea se face in engleza, dupa programa britanica. Dar stilul de predare e cel traditional. Mi-ar fi placut sa incerc o gradi cu sistem de predare Montessori, daca ar fi fost la indemina...

      Ștergere
    2. eu am ramas socata cand am auzit care sunt cerintele din programa de grupa mica. Sa numere pana la 5 si sa poate face mici calcule cu 1,2,3. De genul daca din 3 buburuze una pleaca cate raman? Si sa stie sa aseze obiectele pe categorii in fucntie de diferite criterii. Adica "multimi":D. cam atat...

      Ștergere
    3. cam asa ceva cred ca face si al meu din ce am vazut in "programare" si din ce povesteste... Multimi, numarat, mici calcule cu unul in plus, altul in minus...
      Eu, din cite imi amintesc, nu am facut asa ceva decit la scoala...
      Sincer, nu tin sa invete sa faca calcule la nici patru ani...

      Ștergere
  3. Aici e altul sistemul, joaca si iar joaca, ma gandeam ca invata putina germana, dar momentan cand o intreb ce face imi spune ca se joaca si atat.
    Cu mancatul nu se prea streseaza, o iau la ora 12 si cere mancare imediat, azi mi-a explicat educatoarea ceva despre Iulia si ciorba de la pranz ca nu o mannca, sau ceva de genul asta nu am priceput ca dadea prea tare din maini, iar mie imi venea sa-i zic cateva, dar nu ne stim limba una la alta asa ca am lasat situatia asa.
    Iulia nu are nici 3 ani sta intr-o tara straina de 2 luni, totul e in germana-nimeni nu pricepe cand zice ceva, a invatat sa ceara apa si la toaleta si ma streseaza cu ciorba de o saptamana educatoarea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)cred ca ciorba e ultima voastra grija, inteleg.
      dar de invatat germana sunt sigura ca incepe sa invete.
      Si tot e bine ca zice ca se joaca ca al meu cind il intreb ce face la gradi ma expediaza si imi zice fie "bine", fie "stii tu" si atit. :( Scot greu info de la el.
      Si vreau si eu mai multa joaca la gradinitele astea de pe-aici!

      Ștergere
  4. Clar, abia scot ceva de la Iulia, imi spune ca se joaca si ca face bine.
    Ma inspaimanta ca nu pot sa comunic cu ea, si asa sincera sa fiu nu-s multumita de gradinita, e condusa de o turcoaica, si se cam perinda pe acolo 2-3 cadre didactice, nu e nici una din ela stabila, in fiecare dimineata la 9 e doar o singura persoana pentru copiii din gradinita, si alte cele, nici nu mai stiu daca am facut bine ca am dus-o la gradinita, azi a fost pentru prima oara cand azis ca nu merge la gradinita ca se joaca acasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am aminat cit am putut, dovada ca nu l-am dus pina aproape de 4 ani :)
      stiu din experienta de anul trecut ca cel mai greu e sa-l duci daca tu nu esti convinsa ca ii e bine acolo...
      va tin pumnii sa fie bine :)

      Ștergere