joi, decembrie 08, 2011

Întrebări încuietoare

"Ce înseamnă clasic rock?" (asta pentru că radioul din maşină e pe Rock FM)
"Ce înseamnă gadgeturi hi-tech?" (aşa ne trebuie dacă citim Cars 2, cartea, desigur)
Oricum am observat că de cele mai multe ori nu întreabă dacă nu înţelege un cuvânt din poveste, de multe ori îmi dau eu seama şi mă opresc să i-l explic.

Sau şi mai greu:
"-Mami, cine l-a făcut pe tata?
- Mama şi cu tatăl lui, bunicii.
-Dar pe tine cine te-a făcut?
-Mama şi cu tatăl meu, bunicii.
-Şi pe mine cine m-a făcut?
- Mami şi cu tati.
- Da' de ce?
-Pentru că vroiam să avem un băieţel aşa ca tine :D.
Tema a fost reluată cu brio într-o zi la ora de baie când a degenerat în:
- Tati, cine i-a făcut pe oameni?
Chestiune care l-a încuiat până şi pe tata care a încercat să dea o explicaţie cam complexă pentru cei trei ani ai Mihului aş zice:D.

Aşaaa. Şi, fără să fie întrebare, deunăzi m-a anunţat că "Mami, am o idee: am să cumpăr eu o baghetă magică şi am să fac toate lucrurile să fie ale noastre". Am observat că îl preocupă asta, că e a doua oară când o zice. Mai întâi când treceam pe o stradă cu maşina şi vede nişte blocuri şi întreabă:
"Mami, aici e casa noastră?
Nu, aici sunt nişte blocuri unde stau alţi oameni.
O să iau o baghetă magică şi o să fac să fie casa noastră peste tot..."
N-am prea priceput eu de ce vrea fii-miu să fie peste tot "al nostru" dar asta e! Gânduri expansioniste sau cam aşa.
Later edit:
N-am ajuns încă la "cum se fac oamenii?" (oare e aproape şi asta? că nu mai pot...) însă numai ce-am primit un link cu un filmuleţ haios pe tema asta:

9 comentarii:

  1. genial Mihu:)
    Sa stii ca si Andreea are faza asta cu totul e al ei. De exemplu cand citim o carte si vede ceva ce-i place in poza pune mana si zice "il iau, e al meu":))...Normal ca pana la urma o conving sa returneze rochita/marul/casuta/floricica/etc personajului, ca sa nu planga, dar le da inapoi cam cu juma de gura:D

    RăspundețiȘtergere
  2. PS: care a fost explicatia pentru cine face oamenii?:)). Ca eu sunt in mare dilema ce sa zic daca intreaba.

    RăspundețiȘtergere
  3. Greu. Chiar, care a fost raspunsul, ca sa-mi notez si eu pentru viitorul nostru glorios cu intrebari?:)))

    RăspundețiȘtergere
  4. @gabi, roxana: multumim, dar cred ca nu suntem pregatiti sa ii facem fata :))
    @Roxana, Cristina: cu raspunsul, aici depinde f mult de optiunea voastra...
    Taica-su a vrut cumva sa ii lase mintea deschisa asa ca i-a mormait ceva de felul: "unii cred ca oamenii au fost facuti de Doamne-Doamne, altii cred ca oamenii au aparut din niste particule-celule (well, teoria darwinista dar slava Domnului, nu s-a intrat in detalii :)) si nici piticu nu a insistat. uf)

    RăspundețiȘtergere
  5. La noi in casa misuna zanele si uneori vine pe furis si zmeul...ii pot folosi la explicatie?:))

    RăspundețiȘtergere
  6. @roxana: cred ca la virsta asta e cea mai frumoasa explicatie, ai dreptate. Al meu nu prea e sensibil la zane dar lucrez inca las asta si poate mai fur si eu cite ceva din puterile lor magice pentru explicatii :D

    RăspundețiȘtergere
  7. hehe, nimeni nu zice nimic de film. eu am ris si-am plins.

    mortal fina-miu, abia astept sa-mi traga niste intrebari de-astea live, ca sa imi fac si eu mina pentru Anouk. acu' imi amintesc de verii lui H. care intrebau de ce se invirte roata si de ce se sparg valurile. I'm so dead :-))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  8. @corina: mah, nu zice nimeni nimic de film ca l-am pus tirziu si cred ca nu l-a vazut mai nimeni :D
    cit despre intrebarile live, sincera sa fiu, mi-ar prinde bine niste intariri. Desi inca mai cred ca v-ar fi mai bine acolo departe. :D

    RăspundețiȘtergere