duminică, iulie 01, 2012

Despre muzica la muzeul George Enescu

 Duminică dimineaţa am fost la programul De dragul artei de la Muzeul Enescu. Tema a fost „Pe-un picior de-arcuş, la un pian jucăuş”şi face parte din proiectul Muză.Muzică.Muzeu.
 Mie mi-a plăcut mult, cred cel mai mult, din toate atelierele lor la care am fost. E structurat în 3 părţi, în trei săli diferite ale muzeului. În prima, Alexandra şi Casandra le-au povestit puţin despre George Enescu, despre muzică şi note (ba chiar au şi pus mâna pe nişte note făcute din fetru), despre instrumente şi chiar au putut încerca o vioară şi un arcuş. Mihu se pare că vrea să cânte la... trompetă! (ups)
 În a doua parte, au "dirijat". Li s-a explicat ce e dirijatul, au primit o baghetă şi un papion (!), Casandra a cântat la flaut şi piticii au fost invitaţi să "dirijeze" după cum muzica era mai lentă sau rapidă...
 Eee, şi după ce au învăţat, în a treia parte s-au jucat. Casandra a cântat la flaut şi copiii împreună cu Alexandra (şi părinţii) s-au jucat. Mai întâi s-au mişcat lent sau rapid după cum era muzica, apoi s-au oprit nemişcaţi când se oprea şi muzica. Apoi s-au mişcat de jos-sus cu nişte pânze colorate (au "înflorit") şi la sfărşit ne-am mai jucat toţi cu o pânză colorată.
Mihu a şters un pic şi mocheta la sfârşit.
Per total, cum ziceam, ne-a plăcut. Mihnea a fost atent, doar mai puţin interactiv şi reactiv şi vorbăreţ decât ultima dată. Noi am fost la grupa 2-3 ani (cealaltă era 4-6) şi aici aş avea o singura observaţie de făcut: aş zice că ar fi fost bună o grupă de 3-4 ani. În grupa de duminică erau încă destul de mulţi pitici care nu prea aveau răbdare la explicaţii... Mai ales la prima parte aş zice. Şi încă ceva: e destul de cald în muzeu, noroc că începe la 10h30 şi până la 11h30 e totuşi suportabil. Am fost apoi să vedem şi Casa memorială care e în spate (biletul e inclus în program).Deci fain, de-abia aştept şi cealaltă temă.
Venchi (deci cele mai bune îngheţate din oraş după părerea mea) e vizavi aşa că n-am rezistat tentaţiei. Iar Mih mi-a luat fisticul şi mi-a pasat la schimb zmeura. Delicioase amândouă, dar mai ales fisticul.

2 comentarii: