marți, mai 18, 2010

Chestii care au/nu au functionat

La un an si jumatate, moment de bilant cu ce ne-a ajutat si ce nu sa crestem mari.
Deci, au fost folositoare:
- tarcul. e un spatiu sigur in care chiar si acum pot sa il las 2-3 minute daca dispar sa aduc ceva; in plus e locul in care, chiar daca initial protesteaza, mai apoi se linisteste, sta si se joaca singur vreun sfert de ora, isi gaseste de lucru cu jucariile de-acolo. Citeodata mi se pare ca mai are nevoie si de astfel de momente.
- pijamalutele intregi - cele tip salopeta, care acopera si picioarele. Inca le mai purtam pt ca, chiar daca se descopera noaptea, nu ii e frig. Si arata adorabil.
- salteluta de joaca. De la 3 pina pe la 5-6 luni, pe ea s-a jucat...
- jumperul. Geniala inventie. A topait pe el cu o frenezie, de la vreo 3 luni pina pe la 9 luni. Nu i-a mai placut din momentul in care s-a ridicat singur in picioare si a vrut sa paseasca singur iar jumperul practic il impiedica
- masuta de infasat - alta inventie geniala.
- balansoarul. Am avut unul destul de simplu (fara muzica si diferite programe) insa a fost util pina cind s-a ridicat in fundulet pt ca era o alternativa la celelalte solutii: pe spate in pat sau pe spate pe salteluta de joaca.
- jucaria de impins. De cind a invatat sa mearga, foca de impins de la Plan Toys e prietena lui. Ne gindim sa ii luam si rola de la Ikea pe care a incercat-o de la alti copii si i-a cam placut.

Nu au functionat la noi:
- marsupiul. L-am cumparat degeaba. Am incercat de citeva ori - copilul urla de cum il puneam acolo. A contribuit la fobie greutatea lui destul de spectaculoasa si spatele fragil al lui Mami. De slinguri am aflat prea tirziu.
-suzeta. Pediatra ne-a recomandat sa nu il invatam cu ea. Am rezistat glorios iar cind am incercat sa i-o dam (crezind ca il face sa adoarma mai usor) nu a mai vrut-o. A crescut fara suzeta si fara sa isi suga degetul :)
- premergatorul. N-am incercat (la sfatul pediatrei) si n-am avut nevoie. Intre 9 luni (cind s-a ridicat singur in picioare) si un an (cind a inceput sa mearga singur) a fost greu (uneori f greu) pt ca vroia sa mearga si nu putea si miriia tot timpul nemultumit si vroia tot timpul sa il ridice cineva :). Da' am supravietuit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu